Remigiusz Mróz "Kadry niedogaszonych wspomnień"

 


Kadry niedogaszonych wspomnień

Remigiusz Mróz

Wydawnictwo: Czwarta Strona

Data wydania: 03.07.2024

Kategoria: kryminał, sensacja, thriller

Cykl: Aspen i Joyce (tom 2)

Ilość stron: 424

Książka z mojej biblioteczki.

Pół roku po odejściu Joyce'a, Aspen wraz z dziadkiem jedzie do Prescott w Arizonie. Na lotnisku okazuje się, że ktoś zabrał jej walizkę. Dodatkowo podczas przesłuchiwania kasety Aspen odkrywa, że znajduje się na niej wiadomość od Grayson'a. Niestety nie udaje się jej przesłuchać w całości, bo ktoś kradnie jej walkmana z kasetą. Do Prescott przyjeżdża również cała ekipa znajomych Joyce'a, w celu wsparcie Aspen.

Dwoje ludzi, których życie tętni dźwiękami muzyki, nie musi się o tym nawzajem informować. 

Ryan wraz z dziadkiem dziewczyny kontaktują się z lekarzem, który jest specjalistą i po obejrzeniu wszystkich wyników Aspen uważa, że to coś w niej nie pozwala jej z powrotem pamięci. Uważa, że powinna użyć muzyki i ważnych miejsc do jej odzyskania. Dziewczyna wraz z resztą odnajdują w wynajmowanym magazynie zdjęcia jej i Grayson'a. Za pomocą muzyki i zdjęć Aspen zaczyna odzyskiwać odzyskiwać pamięć i odkrywa straszną prawdę. 

Bo miłość nie podąża ku śmierci za człowiekiem. Czasem dzięki niej dopiero na dobre rozkwita. 

Muszę przyznać, że druga część trochę bardziej mi się podobała niż pierwsza, choć akurat ta seria jakoś szczególnie mnie nie porwała. W tej części możemy bliżej poznać przeszłość Aspen i to jak poznali się z Joyce'm. Dzięki temu jesteśmy w stanie choć trochę zrozumieć dlaczego organizm dziewczyny postanowił zablokować jej pamięć. Jak się okazuje to nie zawsze musi być przyczyna urazu, ale sama podświadomość postanawia zablokować pamięć. Wiele złych wydarzeń z naszego życia chcielibyśmy zapomnieć, ale nie jest to łatwe. Sama mam wrażenie, że lepiej pamiętam złe rzeczy z mojego życia niż te dobre, choć oczywiście tych też jest wiele. Wracając do książki mamy w niej wiele odniesień do muzyki i to że właśnie ona jest w stanie przenieść nas w konkretny czas i miejsce, bo z nią często wiążemy konkretne sytuacje. Mi ostatnio z muzyką nie po drodze, ale mam wiele piosenek, które są dla mnie ważne i w przeszłości były dla mnie ważne oraz pomagały mi w wielu ciężkich chwilach. Nie wiem czy pojawi się kolejna część tej serii, bo zakończenie zostało tak zrobione, żeby w razie czego wrócić do tej historii. W każdym razie jeśli pokaże się kolejna część to pewnie po nią sięgnę, żeby zobaczyć jak potoczą się losy bohaterów.    

Moja ocena to 7 na 10.




Komentarze