Woletta Piasecka "Dom pełen tajemnic"

 

 


Dom pełen tajemnic

Wioletta Piasecka

Wydawnictwo: Skarpa Warszawska

Data wydania: 12.07.2023

Kategoria: literatura obyczajowa, romans

Cykl: Dom pełen tajemnic (tom 1)

Ilość stron: 317

Książka trafiła do mnie za pośrednictwem book tour zorganizowanego przez Ewelkowe czytanie.

Akcja książki dzieje się w XIX wieku. Sara Leokadia Wolska uwielbia pisać. Marzy aby kiedyś wydano jej książkę. W tajemnicy przez rodzicami wraz z kuzynką jedzie do Warszawy do wydawnictwa. Tam niestety nie dają jej cienia nadziei, bo kobiet się nie publikuje. Gdy jej sekret wychodzi na jaw matka jest wściekła i chce jak najszybciej wydać Sarę za mąż. Ku uciesze matki o jej rękę prosi książę Hipolit Teofil Reszko, który jest wdowcem i o 29 lat straszy od Sary.

Samotność jest lekiem na wszelką tyranię. Jest dobra, choć ludzie się jej boją. 

Sara wraz ze swoją służącą przeprowadzają się do domu księcia tuż po ślubie. Dziewczyna bardzo boi się nocy poślubnej, bo nawet matka nic jej na ten temat nie chciała powiedzieć. Hipolit bierze swoją żonę siłą, a Sara przeżywa ogromne katusze. Jej mąż okazuje się brutalem i bardzo mściwym człowiekiem. Sara próbuje szukać pomocy u rodziców, ale matka boi się skandalu i odsyła swoje jedyne dziecko do tyrana, który dodatkowo jawnie ją zdradza.

Książkę przeczytałam bardzo szybko i kosztowała mnie ona wiele nerwów ze względu na matkę Sary. Nie mogłam zrozumieć jak ta zimna kobieta może tak traktować swoją jedyną córkę. Bardziej dla niej liczyła się reputacja i czy nie wybuchnie skandal niż szczęście Sary. Miałam ochotę potrząsnąć tą kobietą i wykrzyczeć jej wszystko w twarz. Z drugiej strony gratuluję autorce, która potrafiła wykreować tak postacie, żeby wzbudzały wiele emocji. Bardzo to lubię w książkach. Czekam z niecierpliwością na drugi tom, który oczywiście mam w planach.

Moja ocena to 9 na 10.


Komentarze

  1. Zarówno ta książka, jak i jej kontynuacja bardzo mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz