Paweł Kopijer "Sploty przeznaczenia"

 


Sploty przeznaczenia

Paweł Kopijer

Wydawnictwo: PANKO

Data wydania: 29.11.2021

Kategoria: fantasy

Cykl: Trylogia Mitrys (tom 3)

Seria: Kroniki Dwuświata

Ilość stron: 304

Książka trafiła do mnie za pośrednictwem book tour zorganizowanego przez Aga zaczytana. Recenzje poprzednich części również znajdziecie na moim blogu.

Winea jest w niewoli u Norana. Chłopak zmierza z nią do Nemedor, gdzie Semael ma dla niego nowe zadanie. Leśniad znajduje się w Nemedor a jego opiekunką staje się córka pana zamku. Mężczyzna zatrudnia się w karczmie, gdzie swobodnie może podsłuchiwać wszystkie rozmowy i dowiadywać się coraz więcej o nowym miejscu. Dzięki swojej opiekunce Amirze ma dostęp również do ksiąg i map z czego skrzętnie korzysta.

Śmierć jest naturalną i nieodłączną częścią każdego życia. I jako oczywisty pewnik nie ma dla wojownika żadnego znaczenia. To, co ma jedyną istotność, to cel i podejmowane zamierzenia. 

Na Elise zostaje napadnięte Lwieszno i niestety ku zadziwieniu obrońców zostaje zdobyte. Dochodzi również do walki o wyspę Orin. Winea przekonuje się, że może mieć w Noranie sprzymierzeńca, choć ten jest okrutnie traktowany przez Semaela. Do tego jeszcze jest podstępny, zmiennokształtny i mściwy Xorak.

Nie ma porażek, są tylko nauczki.

Muszę przyznać, że trochę czasu minęło od przeczytania przeze mnie pierwszej i drugiej części cyklu. Bardzo chciałam przeczytać trzecią, ale jakoś mi się nie udawało, ale w końcu jestem już po lekturze. Wróciłam do tej historii z wielką chęcią i czytało mi się książkę bardzo dobrze. Nie miałam problemu z tak dużą przerwą. Wydaje mi się nawet, że ta część była na mnie najlepsza. Teraz już zacieram ręce na kolejną serię autora, bo pierwsza część już czeka na czytanie.

Moja ocena to 8 na 10.



Komentarze