Sylwia Kubik "Zakochana zakonnica"


Zakochana zakonnica

Sylwia Kubik

Wydawnictwo: Filia

Data wydania: 12.07.2023

Kategoria: literatura obyczajowa, romans

Ilość stron: 352

Książka trafiła do mnie za pośrednictwem book tour zorganizowanego przez Czytam dla przyjemności.

Patrycja jest bardzo wierząca i uczestniczy w życiu kościelnym. W ten sposób poznaje siostrę Hiacyntę, która jest bardzo dobra i pomocna. W Patrycji coraz bardziej rośnie przekonanie do tego żeby zostać zakonnicą. Kiedy oznajmia tą nowinę rodzinie wszyscy są przeciwni, jednak dziewczyna chce iść za głosem swojego serca.

Mimo to chciała dalej iść tą drogą. Poznawać teologię, a przez to Boga. Jego dzieło było idealne. Ofiarowane ludziom. A ludzie? Cóż, nie są wolni od wad. Popełniają błędy, upadają, błądzą. Ważne, żeby się podnosili i odnajdywali właściwą drogę. Ona zamierzała kroczyć tą, którą wskazywało jej serce.

Patrycja w zakonie przechodzi kolejne etapy. Poznaje dwie przyszłe zakonnice Katarzynę i Krystynę, z którymi się zaprzyjaźnia. Jednak nie wszystkie zakonnice są miłe i przyjazne. Patrycja musi przywyknąć do ciężkiej pracy i nauczyć się powściągać swój wyrywny charakter. Po pierwszych święceniach dziewczyna zostaje przydzielona do domu, gdzie ma bardzo trudno i może się przekonać, że nie wszyscy są życzliwy i myślą o Bogu w ten sam sposób co ona.

Człowiek jest w stanie wiele znieść, a jak ma bliskich obok siebie, to jest dużo łatwiej.

Muszę przyznać, że książkę przeczytałam z bardzo dużym zainteresowaniem. Bardzo byłam ciekawa jak wygląda życie w klasztorze. Co prawda co nie co już wiedziałam, ale pewne sytuacje opisane w książce wzbudziły we mnie bardzo silne emocje. Chyba nie potrafiłabym nad niektórymi przejść do porządku dziennego. Nie mogłam też zrozumieć postępowania niektórych osób. Ma się wrażenie, że osoby duchowe powinny być bardziej empatyczne i wyrozumiałe, ale niestety nie zawsze tak jest. W końcu każdy ma swoje przywary nawet zakonnice i księża. Moim zdaniem bardzo ciekawa pozycja warta uwagi i przeczytania. 

Moja ocena to 9 na 10. 

Komentarze