Tomasz Wandzel "Sopockie tango"

 


Sopockie tango

Tomasz Wandzel

Wydawnictwo: Tomasz Wandzel

Data wydania: 15.05.2023

Kategoria: literatura obyczajowa, romans

Ilość stron: 350

Książka trafiła do mnie za pośrednictwem book tour zorganizowanego przez Czytam dla przyjemności.

Karolina odnajduje pamiętniki swojej matki. Dzięki nim przenosimy się do roku 1967 do Warszawy. Tam właśnie mieszkała Anna wraz z rodzicami. Co rok na wakacje dziewczyna wraz z matką na jeden miesiąc wyjeżdżały do ciotki do Sopotu. W tym roku Ania pojechała sama ponieważ na początku roku okazało się że matka jest w ciąży i ma termin w wakacje. Niestety podczas podróży rodziców do szpitala wydarzył się wypadek. Zaraz po tej informacji Ania z ciotką wróciły do Warszawy. Niestety rodzice dziewczyny umarli, na szczęście mała Zosia wyszła z tego bez szwanku i urodziła się dzięki cesarskiemu cięciu.

Gdzieś kiedyś przeczytałam, że z życia zapamiętujemy jedynie chwile, zarówno te dobre, jak i złe, ale są to tylko chwile.

Ania, Zosia i ciotka Cecylia przeniosły się do Sopotu. Dziewczyna musiała poukładać swoje życie na nowo. Na szczęście z przeniesieniem do szkoły nie było problemów i tak Ania zaczęła klasę maturalną, a po niej zamierzała studiować archeologię. W szkole poznała Hanię, a dzięki niej Sarę i Karola. Zaczęła też uczęszczać na tańce, bo w Warszawie też chodziła na takie zajęcia. 

Wiem, że książki nie ocenia się po okładce, ale ta jest cudowna i od razu przyciągnęła mój wzrok. Tym razem nie pomyliłam się co do wnętrza, bo też mnie wciągnęło. Mamy tutaj opisaną historię młodej dziewczyny, której życie wywróciło się do góry nogami. Na szczęście poznaje nowych znajomych i ma w nich wsparcie. W książce mamy też pokazany obraz Polski w tamtych czasach i jak się wtedy żyło, a nie było to łatwe. Z niecierpliwością czekam na kolejną część, bo bardzo chcę wiedzieć jak potoczyły się dalej losy Ani.

Moja ocena to 9 na 10.


Komentarze