Elżbieta Ceglarek "Puder i stal"


Puder i stal

Elżbieta Ceglarek

Wydawnictwo: Literackie Białe Pióro

Data wydania: 10.08.2022

Kategoria: literatura obyczajowa, romans

Ilość stron: 237

Książka trafiła do mnie za pośrednictwem book tour zorganizowanego przez Czytam dla przyjemności.

Zoja pracowała w cyrku, to była jej wielka pasja. Wraz z mężem wychowywali adoptowaną z Polski Darię. Kobieta nie była przekonana do tego pomysłu, ale Michael nalegał. Daria również została akrobatką, choć nie podzielała pasji macochy. Po śmierci ojczyma zostały we dwie. Niestety również Zoja odchodzi przedwcześnie. Daria postanawia zostawić swoje dotychczasowe życie w Nowym Jorku i wrócić w rodzinne strony do Warszawy.

Bo bywa, że gdy urwie się tylko jedna nitka z sieci życia, natychmiast zmienia się cały świat.

Dziewczyna początkowo zatrzymuje się u wuja, ale nie czuje się tam dobrze. Zaczyna studia i kupuje swój dom. Na uczelni poznaje Grzegorza. Młodzi zakochują się w sobie. Daria chce też poznać historię swojej rodziny, ale nagle zostaje porwana.

Mam bardzo mieszane uczucia co do tej książki. Sama historia w niej opowiedziana jest bardzo ciekawa i ma potencjał, jednak styl szczególnie dialogów, był dla mnie ciężki i niezrozumiały. W historii też zauważyłam kilka nieścisłości co też rzutowało na odbiór. Wracając do samej historii mamy tutaj pokazaną walkę o marzenia i życie pasją. Mamy pokazane dwie kobiety, które połączył los, a jedna chciała drugiej zaszczepić nieco na siłę swoją pasję. Historia pokazuje, że nie zawsze to jest dobre i daje szczęście, bo każdy powinien podążać swoją ścieżką. 

Moja ocena to 6 na 10.

Komentarze