Wioletta Wilk-Turska "Korona. Fenomen najpotężniejszej monarchii"



Korona. Fenomen najpotężniejszej monarchii

Wioletta Wilk-Turska

Wydawnictwo: Luna

Data wydania: 26.04.2023

Kategoria: biografia, autobiografia, pamiętnik

Ilość stron: 352

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania książki dziękuję wydawnictwu.

W książce możemy poznać historię monarchii w Wielkiej Brytanii od samego początku. Dowiadujemy się tutaj jak to wyglądało kiedyś i jakie zmiany zaszły na przestrzeni wieków. Mamy też wgląd jak monarchia wygląda dzisiaj, jakie zajęcia miała królowa i członkowie jej rodziny. W książce poznajemy też skandale z jakimi borykała się monarchia.

Tylko w Wielkiej Brytanii zachował się ceremoniał koronacyjny i tylko tam historia dogoniła teraźniejszość.

Przez całe moje życie królową była Elżbieta II i tak jak większość ludzi była przeświadczona, że tak będzie cały czas. Gdy w tamtym roku przyszła wiadomość o śmierci królowej, to od razu przyszła myśl że skończyła się pewna epoka i teraz wszystko będzie inne. Teraz królem jest Karol III, który jest osobą dosyć kontrowersyjną, bo ma na swoim koncie kilka skandali, choć teraz już jest spokojnym starszym panem. Na pewno będzie mu trudno w jakikolwiek sposób przyćmić matkę, ale miejmy nadzieję, że będzie dobrym królem. 

Muszę przyznać, że nigdy nie lubiłam w szkole historii, dla mnie to był najgorszy przedmiot z możliwych. Jednak z czasem lubię poznawać niektóre jej aspekty. Pozycja, którą miałam przyjemność przeczytać jest napisana bardzo przyjemnym językiem i mimo, że mamy w niej dużo dat oraz faktów historycznych czytało mi się ją dobrze. Myślę, że dla miłośników monarchii pozycja ta będzie nie lada gratką.

Moja ocena to 8 na 10.

Komentarze