Patrycja Prusak "Głód potępionych"


Głód potępionych

Patrycja Prusak

Wydawnictwo: self-publisher

Data wydania: 03.01.2022

Kategoria: fantasy, science-fiction

Cykl: Cykl opowieści o Morriam (tom 1)

Ilość stron: 448

Książka trafiła do mnie za pośrednictwem book tour zorganizowanego przez @aryia_czyta_kotom

Morriam po śmierci matki zamieszkała na zamku i pracowała jako służka dla króla. Podczas narodzin każde dziecko mogło otrzymać jakiś Dar, ona do pewnej nocy była przekonana, że nie została obdarowana żadnym. Właśnie wtedy miała zostać zamordowana, ale czarnoksiężnik coś ujrzał w jej oczach i stwierdził, że się nie nadaje. Tym sposobem ją ocalił i wziął pod swoje skrzydła. Morriam dowiaduje się, że jest nekromantką, a wszystkie dzieci z tym darem są unicestwiane. Nic dziwnego, że jej matka ten dar przed nią ukryła w niej samej. 

Nie lubię gwaru. Nikt nie nauczył mnie żyć wśród ludzi, jestem raczej typem samotnika, który zawsze unika choćby nawet maleńkiej sposobności, by zawrzeć nową znajomość. 

Czarnoksiężnik Rutiel stara się nauczyć Morriam zaklęć, które mogą jej się przydać. W domu mężczyzny przebywa również strażnik Bramy, która wiele lat temu została zamknięta. Rutiel chce wykorzystać Dar dziewczyny, bo jest pewien, że z jej pomocą uda im się powrót otworzyć Bramę i wepchnąć do Otchłani wszystkie mroczne stworzenia przebywające w królestwie.

Muszę przyznać, że książkę czytało mi się bardzo dobrze i z wielką przyjemnością poznawałam przygody Morriam. Mamy tutaj pokazaną walkę o swoje życie, nabieranie pewności siebie i uczenie się podejmowania decyzji pod wpływem presji.

Moja ocena to 8 na 10. 

Komentarze