Aldona Dzieciątko "Ostateczna decyzja"



Ostateczna decyzja 

Aldona Dzieciątko

Wydawnictwo: Novae Res

Data wydania: 23.01.2023

Kategoria: literatura obyczajowa, romans

Ilość stron: 332

Książka trafiła do mnie za pośrednictwem book tour zorganizowanego przez @kurazpazurem_czyta

Oliwia mieszka z mężem tyranem i synkiem. Kobieta jest bita i poniżana, ale boi się odejść od męża, bo ten jest wpływowym sędzią i zagroził jej odebraniem syna. Na posesję obok wprowadza się Oscar wraz ze swoim psem. Podczas zabawy z psem Oliwia przez przypadek wrzuca tam piłkę, nie wiedząc o nowym sąsiedzie wchodzi na podwórko i od razu zostaje powalona na ziemię. Na szczęście Bolton bardziej chciał się bawić niż atakować. Natomiast Oscar zrobił na Oliwi duże wrażenie, zresztą ona na mężczyźnie również. 

Żadne kwiaty ani żadne luksusy nie były warte obelg i upokorzeń.

Oscar zaczyna pracę jako ordynator w szpitalu. Gdy Oliwia zostaje do niego przywieziona, mężczyzna od razu orientuje się, że sąsiadka jest bita przez swojego męża i postanawia jej pomóc. Kobieta nie chce przyjąć pomocy z obawy o syna, jednak sąsiad działa na nią jak magnez. Oliwia także odkrywa zdradę męża, a gdy ten się o tym dowiaduje kobieta znika. W tym czasie Oscar szaleje.

Książka porusza bardzo trudny temat przemocy domowej. Jak mam być szczera czasami byłam zdenerwowana na główną bohaterkę, że tkwiła w tym chorym związku. Starałam się ją zrozumieć, że chce chronić syna, ale nie udawało mi się to tak do końca. Niestety w wielu domach za czterema ścianami dzieją się dramaty, których nie widzimy albo nie chcemy widzieć. Książka z pewnością daje do myślenia. 

Moja ocena to 8 na 10.

Komentarze

Prześlij komentarz