Oliwia Tybulewicz "Kropla życia"



Kropla życia

Oliwia Tybulewicz

Wydawnictwo: E-bookowo

Data wdania: 17.10.2017

Kategoria: fantasy, science fiction

Cykl: Kropla życia (tom 1)

Ilość stron: 294

Książka trafiła do mnie za pośrednictwem book tour zorganizowanego przez autorkę.

Wioletta pracuje w pubie o nazwie Luna. Nie jest to jednak zwykłe miejsce, ponieważ odwiedzają je głównie istoty nadprzyrodzone. Pewnego dnia przez przypadek w jej ręce dostaje się eliksir wampirzycy, hrabiny Kraus. Wioletta bardzo ciekawa jego działania postanawia spróbować jedną kroplę. Po tym zdarzeniu budzi się rano w domu z wielkim bólem głowy i bez fiolki z eliksirem.

Ech, zadawanie się z istotami nadprzyrodzonymi zawsze prowadzi do problemów. Pomyśleć, że na początku byłam nimi zafascynowana. Jakim cudem - dumałam - przez tyle lat ich nie zauważyłam? Jak to możliwe, że pod moim nosem działo się tyle nieprawdopodobnych rzeczy? Miałam wrażenie, jakby ktoś zdjął mi z oczu przesłonę i nagle pojawił się przed nimi nowy, wzbogacony o dodatkowe wymiary świat. Świat, do którego wstęp mają tylko nieliczni ludzie. I co ciekawe, o tym, którzy, w dużej mierze decyduje przypadek.

Wioletta zaczyna małe śledztwo w sprawie zapomnianej przez nią nocy. Zgłaszają się też do niej wysłannicy od hrabiny, którzy chcą odzyskać jej własność. Dodatkowo dziewczyna znajduje poszukiwanego przez jedną z klientek Cerberka, trochę strasznego psa i chwilowo go przygarnia. Do Luny do pracy przychodzi też nowa kelnerka Nina i jak się okazuje może ona kiedyś odziedziczyć ten przybytek. Wioletta poznaje Artura, z którym spędziła pamiętną noc, niestety zostaje on trochę zmieniony przez jej obserwatorów, ale i tak coś zaczyna się między nimi dziać. Do dziewczyny przyjeżdża przyjaciółka Tamara, która nie zna jeszcze nadprzyrodzonego świata, a Wiola nie do końca chce ją o tym uświadamiać.

Muszę przyznać, że bardzo dobrze mi się czytało tą książkę. Jej w niej dużo humoru i zabawnych sytuacji. Możemy też poznać różne nadprzyrodzone istoty i ich cechy oraz upodobania. Bardzo jestem ciekawa kolejnych części i z niecierpliwością czekam na ich przeczytanie.

Moja ocena to 8 na 10.

Komentarze