Antologia samowydawców "Własna ścieżka"

 

Własna ścieżka

Izabella Agaczewska, Adrianna Biełowiec, Maks Dieter, D.B. Foryś, Kamila Goszczyńska, Agata Kasiak, Paweł Kolarzyk, Janusz Muzyczyszyn, Irena Omegard, Franciszek Piątkowski, Alicja Podgrodzka, Izabela Redesiuk, Mateusz Rogalski, Karolia Salwowska, Michał Wójcik, Kamil Zinczuk

Wydawnictwo: Samowydawcy

Data wydania: 01.05.0222

Kategoria: literatura piękna

Ilość stron: 328

Książka trafiła do mnie za pośrednictwem book tour zorganizowanego przez Kasieńkaj7.

Książka składa się z 16 opowiadań polskich autorów. Każde z nich jest inne i przenosi nas w inny świat. W jednym z nich poznajemy jak może być wielka miłość męża do żony, który po jej odejściu nie potrafi odnaleźć na nowo swojego miejsca. Mężczyzna postanawia dołączyć do żony. W innym natomiast mamy kobietę, która znalazła swoją wielką miłość, oboje wręcz szaleli za sobą i uzupełniali we wszystkim. Doczekali się dziecka i coś diametralnie zaczęło się zmieniać.

Pieniądze są tylko kluczem do sukcesu.

W kolejnym mamy wizję przyszłości świata po pandemii, gdzie wprowadzono obowiązkowe szczepionki co pół roku, totalną inwigilację ludności i czipy wszczepiane w mały palec. Mamy również chłopca, któremu matka nawet nie nadała imienia. Mieszkał on w szopie przy domu, był bity, szykanowany i wyzywany. Pewnego dnia został wyrzucony z domu, wędrując po lesie spotyka dziwną istotę i mężczyznę, który w końcu nadaje mu imię. Ta druga jak się okazuje to wysłanniczka dżina, który spełnia trzy życzenia, a trzeba za nie zapłacić bardzo wysoką cenę.

Wszystkie opowiadania były ciekawe i z przyjemnością się je czytało. Nie wszystkich autorów znałam, więc tym bardziej dobrze było zapoznać się z ich twórczością. W dwóch natomiast mogłam się przenieść do światów dobrze mi znanych. Mamy tutaj szeroki przekrój przez gatunki, więc z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Ja osobiście lubię poznawać wszystkie z nich, także z chęcią przeczytałam całą antologię.

Moja ocena to 8 na 10.


Komentarze