Janusz Szostak "Zbrodnie niewyjaśnione"

 


Zbrodnie niewyjaśnione

Janusz Szostak

Wydawnictwo: Empik Go

Kategoria: reportaż

Data wydania: 11.04.2022

Za możliwość wysłuchania książki dziękuję wydawnictwu Empik Go.

Książka składa się z 18 rozdziałów, w których poznajemy bardzo różne niewyjaśnione jak dotąd zbrodnie. Na początku poznajemy sprawę zabójstwa Piotra Jarosiewicza i Alicji Solskiej z 1992 roku. Mamy tam przedstawione wszystkie możliwe wątki jakie mogły się wydarzyć w nocy z 31 sierpnia na 1 września. Kolejna sprawa to morderstwo Ireny Breze poetki i arystokratki, która zginęła w styczniu 1986 roku. Niestety jej sprawa przedawniła się w 2016 roku i prawdopodobnie nigdy już nie dowiemy się kto stał za tym brutalnym mordem. 

W książce mamy również poruszone morderstwo generała Papały. Kolejna ciekawa sprawa to największy skok PRL z 1964 roku. Mamy tutaj też zabójstwo księdza Tadeusza Stokowskiego z 1990 roku. W każdej z wyżej wymienionych spraw mamy przedstawione różne możliwe scenariusze i motywy. Nie wiadomo czy jeszcze kiedykolwiek uda się rozwiązać którąś z tych spraw, ale szanse jeszcze istnieją.

To była moja pierwsza książka w formie audiobooka. Musze przyznać, że na początku było mi trochę ciężko się przestawić z czytania na słuchanie, ale z każdym rozdziałem było lepiej. Książka bardzo ciekawie przedstawia zaprezentowane zbrodnie i opowiada o postępach jakie zostały poczynione w ich sprawie. Bardzo dobrze się jej słucha i z zaciekawieniem poznawałam kolejne sprawy. Niektóre były mi znane gdzieś z telewizji, ale większość jednak była mi obca. Myślę, że dla osób które lubią reportaże to będzie bardzo dobra lektura do wysłuchania. 

Moja ocena to 8 na 10.

Komentarze