Darek W. Tokarski "Cana wolności. Kamień węgielny"

 


Cena wolności. Kamień węgielny

Darek W. Tokarski

Wydawnictwo: Novae Res

Data wydania: 05.01.2022

Kategoria: kryminał, sensacja, thriller

Ilość stron: 550

Książka trafiła do mnie za pośrednictwem book tour zorganizowanego przez Czytam dla przyjemności.

Doktor Laura Wheepingdoe jest oceanografem pracującym nad komunikacją z delfinami. Kontynuuje ona badania swojej matki, która zginęła kilka lat wcześniej. Obecnie Laura robi badania w Maroku nad swoim stadem. Samiec dominujący zwany Zieloną Płetwą widzi w niej potencjał i wierzy, że to właśnie z nią może się porozumieć. Niestety badania pani doktor zostają brutalnie przerwane, a ona porwana. Na jej ratunek rusza pułkownik Rafał Dąbrowski. 

(...) jakość życia i szczęścia zależą od tego, jak sumiennie i konsekwentnie wcielasz w życie to, co znasz w teorii.

Dodatkowo w Stanach dochodzi do wypadku w jaskiniach, w których zaginął ojciec Laury. Kobieta wierzy, że jej ojciec żyje. Rafał za pomocą super komputera wykrywa międzynarodową aferę, która ma na celu znalezienie kamienia węgielnego z Białego Domu oraz zmianę egzystującego świata. W to wszystko wmieszanych wiele ludzi z samego świecznika. 

Książka przedstawia całkiem ciekawą hipotezę. Jednakże jak dla mnie było w niej za dużo wzmianek historycznych, które były bardzo zamieszane i zawierały wiele danych. Wiem, że dla innych to nie będzie żadna przeszkoda, ale dla mnie osobiście było tego za dużo. Nigdy nie lubiłam historii i może z tego się to bierze. Jeżeli chodzi o resztę książki to bardzo mi się podobały wszystkie rozdziały o delfinach, tego typu ciekawostki lubię poznawać. Podsumowując książka ciekawa i myślę, że znajdzie wielu zwolenników.

Moja ocena to 7 na 10.

Komentarze