Kasia Keller "Tomasz Niefart. Gacie na łopacie. Tom 2"

 


Tomasz Niefart. Gacie na łopacie. Tom 2.

Kasia Keller

Wydawnictwo: Zielona Sowa

Data wydania: 27.10.2021

Kategoria: literatura dziecięca

Ilość stron: 192

Książka trafiła do mnie za pośrednictwem book tour zorganizowanego przez @my_ja_i_ty

Głównym bohaterem książki jest chłopiec Tomasz Niefart, który jest przekonany, że pech to jego drugie imię. Oczywiście ma też pretensje do rodziców, którzy dali mu takie imię, które w połączeniu z nazwiskiem mówi samo przez siebie. Tomasz opowiada o swoich różnych mało pozytywnych przygodach.

Odkąd sięgnę pamięcią, całe moje życie usłane jest - nie, nie różami, a kolcami. I to potwornie ostrymi, których w żaden sposób nie da się ominąć. 

Tomasz opowiada jak to pewnego dnia w parku spotkali się z kolegami ze szkoły i zaczęli grać w piłkę. Zaczęły je obserwować najładniejsze dziewczyny i kiedy Tomasz pobiegł po piłkę, która poleciała za ławkę kibicujących uczennic, a te na dodatek zaprosiły go na kebab wdepnął w psią minę. Gdy już uporał się z wyczyszczeniem buta, wdepnął w kolejną. Na szczęście jego kumpel ostrzegł go przed kolejną. Właśnie takie pechowe zdarzenia mu się przytrafiają. 

Książkę czyta się bardzo dobrze, a do tego znajdziemy w niej bardzo fajne ilustracje dopasowane do treści. Akurat nie czytałam pierwszego tomu, ale uważam, że nie jest to konieczne przy tej powieści. Myślę, że to jest dobra pozycja dla młodego czytelnika.

Moja ocena to 8 na 10.   


Komentarze