Agata Bizuk "Figurka z porcelany"

 


Figurka z porcelany

Agata Bizuk

Wydawnictwo: Dragon

Data wydania: 19.05.2021

Kategoria: literatura obyczajowa, romans

Ilość stron: 304

Książka trafiła do mnie za pośrednictwem book tour zorganizowanego przez Czytam dla przyjemności.

Iga miała bardzo ciężkie dzieciństwo, ale tak naprawdę prawie całe życie. Wszystko to zgotował jej ojciec. To on znęcał się nad nią i jej matką psychicznie oraz fizycznie. Od najmłodszych lat to ona niekiedy opiekowała się matką i opatrywała jej rany. Niestety nie miała jak wyrwać się z tego piekła. Dopiero jak poznała Piotra to zobaczyła nadzieję, na lepszą przyszłość. Niestety jej szczęście nie trwało długo, bo pół roku po ślubie mąż uderzył ją pierwszy raz. Oczywiście przepraszał, płakał a ona mu uwierzyła. Ten pierwszy raz nie był ostatnim, bo od niego wszystko się zaczęło. 

Ja wszystko wiem - to, że powinnam być bardziej pewna siebie, że muszę zaufać sobie i innym oraz że zasługuję na szczęście. Ale to tak nie działa. Gdzieś z tyłu głowy cały czas mam zakodowane słowa powtarzane mi przez całe życie - że jestem nikim i do niczego się nie nadaję.

Na szczęście zrobił to o jeden raz za dużo, wtedy Iga się otrząsnęła i odeszła do niego. Z tego nieszczęścia wynikły dwie dobre rzeczy, a mianowicie Iga zaprzyjaźniła się z pierwszą żoną Piotra, która przeżyła to samo co ona oraz dostała syna Kacpra, który mówił do niej macoszka. Kacper był synem Piotra i Patrycji. To właśnie Patrycja pomogła Idze znaleźć nową pracę, wyprowadzić się od rodziców i rozpocząć nowe życie. 

Książka bardzo poruszająca. Mamy w niej wiele ciężkich tematów - znęcanie się ojca nad matką i córką, znęcanie się nad żoną zarówno psychiczne jak i fizyczne. Do tego Iga, która od małego jest przekonywana, że jest nikim i jako dorosła osoba musi zmagać się ze swoimi koszmarami. 

Moja ocena to 8 na 10.

Komentarze