Agnieszka Musiał "Pora na psa"

 


Pora na psa

Agnieszka Musiał

Data wydania: 2021

Kategoria: poradnik

Ilość stron: 73

Książkę wraz z dedykacją otrzymałam od samej autorki.

Jak niektórzy z Was mogli zauważyć jestem miłośniczką psów i sama posiadam dwa. Także książki o psiej tematyce czytam z wielką chęcią. Tutaj mamy przedstawione jak podejść do wyboru psa, aby nie było to zrobione pod wpływem chwili, tylko żeby to była jak najbardziej przemyślana decyzja. W końcu decydujemy się na naszego przyszłego przyjaciela i towarzysza kilkunastu ładnych lat. Ja bardzo długo rozważałam to jaki pies będzie dla mnie najlepszy. Muszę przyznać, że trochę w tym wyborze pomogła mi właśnie autorka tej książki, bo podpowiedziała mi rasę do zastanowienia i to był strzał w dziesiątkę. 

Pamiętaj, aby pies wykonywał to, czego od niego oczekujesz, musi rozumieć kryteria. Dla Ciebie oznacza to tyle, że musisz być konsekwentny. Jeżeli psu rac coś wolno, a innym razem nie, oznacza to, że kryteria są niejasne. 

Kolejnym etap jest to gdzie kupić psa lub adoptować. Musimy pamiętać, aby psa kupić w zarejestrowanej hodowli, aby mieć pewność, że kupimy psa właściwej rasy i możemy prześledzić cały jego rodowód. Następnie jak już pies do nas trafi mamy opisane po kolei co należy go uczyć i jak. W książce bardzo dobrze mamy opisane wprowadzanie klatki kennelowej, która niekiedy jest dużym ułatwieniem. Następnie przechodzimy przez kolejne etapy dorastania psa. Oczywiście najgorszy etap to okres dojrzewania, ale trzeba go przeżyć i później już będzie lepiej. 

Książka oprócz bardzo przydatnych rad posiada przepiękne zdjęcia. Mamy też miejsce na notatki, gdzie znajduje się matryca wyboru psa, aby określić w niej nasze potrzeby. Myślę, że dla osób początkujących i poszukujących taka lektura to podstawa. Oczywiście bardziej doświadczeni też mogą z niej dużo skorzystać. Ja na przykład wiem, że nie wszystko zrobiła dobrze, ale człowiek uczy się całe życie, więc jeszcze wszystko przede mną Polecam :)

Moja ocena to 9 na 10.


Komentarze