Maya Szymańska "Ostatnia wiedźma"


Ostatnia wiedźma

Maya Szymańska

Wydawnictwo: Novae Res

Data wydania: 01.01.2015

Kategoria: fantastyka, fantasy, science fiction

Ilość stron: 438

Książka trafiała do mnie za pośrednictwem portalu Czytam pierwszy.

Główną bohaterką książki jest Alicja, mała dziewczynka, która w wypadku samochodowym traci rodziców. Trafia ona pod opiekę starszego małżeństwa, ale nie są oni zwykłymi ludźmi. Nie są oni również prawdziwymi jej opiekunami. Tak naprawdę pieczę nad nią sprawuje przedziwny mężczyzna, który pojawia się w jej życiu od czasu do czasu, szczególnie wtedy kiedy dziewczyna wpada w kłopoty.

- Dlaczego mnie widzisz? Jesteś medium?

- Czy jestem medium? (...) Na swój sposób można mnie tak nazwać, choć jestem kimś więcej. Dużo więcej nawet.

- To znaczy?

- Jestem ostatnią żyjącą wiedźmą, jak mniemam.

Alicja dorasta i rozwija swoje umiejętności z każdym dniem. Uczy się bardzo boleśnie na swoich własnych błędach. Im jest starsza tym bardziej jest świadoma swoich umiejętności oraz coraz lepiej umie je wykorzystywać w kontaktach z duchami. W końcu tylko tym zaczyna się zajmować. Czarnowłosy mężczyzna cały czas jest w jej życiu ale przychodzi tylko wtedy żeby dać jej rade albo ocalić. Nie wszystkie jego rady dziewczyna przyjmuje z entuzjazmem, ale i tak w większości przypadków jego jest na wierzchu. Alicja przechodzi w swoim życiu wiele przemian, a każda z nich odkrywa nowe doświadczenia, które są w niej ukryte.

Książka z początku wydała mi się bardzo ciekawa, ale z czasem niestety straciła jak dla mnie swój urok, ponieważ miałam wrażenie, że w każdym rozdziale dzieje się to samo tylko w innych okolicznościach. Generalnie pomysł bardzo fajny, ale czegoś za brakło. Książka z pewnością znajdzie wielu zwolenników.

Moja ocena to 6 na 10.

Komentarze