Antologia "Krawędzie otchłani"


Krawędzie otchłani

Wydawnictwo: Abyssos

Data wydania: 28.02.2021

Kategoria: fantastyka, fantasy, science fiction

Ilość stron: 459

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu Abyssos.

Na antologię składa się 17 opowiadań różnych autorów. Akurat z twórczością większości nie miałam wcześniej do czynienia tym bardziej było miło się z nią zapoznać. Muszę przyznać, że bardziej mnie wciągnęły opowiadania z drugiej części książki. Mamy tam zaawansowane podróże w kosmos, które w tym momencie są w sferze marzeń, ale dobrze się o tym czytało.

Całe życie pytałem samego siebie: co astronauci misji Apollo widzieli w tym jałowym świecie? Piach, kamienie i czarno-biała monotonia, odpowiadałem wszystkim wokół próbując kryć ciekawość. Dziś już wiem, że piękno tej monotonni jest jedyne w swoim rodzaju. Człowiek mieszkający na Ziemi przywykł do błękitnego sklepienia, podczas gdy tutaj jest ono czarne i nie sposób dostrzec w nim jakiegokolwiek kresu. To zupełnie inny świat, którego unikałem i bałem się jak diabeł wody święconej. Dziś wiem, że nie słusznie. 

Jedno w opowiadań miało miejsce za jakieś 400 lat i w tamtym czasie ludzie żyli wspólnie ze smokami. Bardzo ciekawa wizja przyszłości. Był też podróżnik, który przemierzał kosmos, zaglądał na różne planety i przeżywał niesamowite przygody. 

Książka jest na tyle ciekawa, że w jednym miejscu mamy kilku autorów i możemy zapoznać się z ich wizjami. Niektóre opowiadania mnie wciągnęły i z chęcią poznała bym ich dalszy ciąg, bo dane historie z pewnością można by fajnie rozwinąć. Myślę, że dla fanów fantastyki jest to dobra lektura i będą z niej mieli dużo satysfakcji.

Moja ocena to 7 na 10.

W antologii znajdziemy następujące opowiadania:

Agnieszka Mohylowska – Okularki

Barbara Drecka-Szymańska – Ostatni spektakl Abaddona

Dariusz Bednarczyk – 2113 2120 Odyseja Eliasza

Janusz Borys – Sny lodu

Roland Hensoldt – Pocztówki z otchłani

Radosław Wandzel – Tam coś jest

E. Raj – W matni

Karol Walasek – Dziennik Pokładowy

Mateusz Kanik – Protega

Bartosz Sokolak – Rozstaje

Krzysztof T. Dąbrowski – Problem z dziewczyną

Michał J. Sobociński – Czerwone poroże

Paweł R. Ofiarski – O jeden portal za daleko

B.-Ejzak – Wibracja

Piotr Wałkówski – Smoczy Chrystus

Przemek Kubisiak – Lunar

Robert Kapczyński – Piąte z dziesięciu

Komentarze