Remigiusz Mróz "Enklawa"

 


Enklawa

Remigiusz Mróz

Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie

Data wydania: 01.01.2018

Kategoria: kryminał, sensacja, thriller

Cykl: Vestmanna (tom 1)

Ilość stron: 400

Książka od jakiegoś czasu czekała na swoją kolej w mojej biblioteczce.

Akcja książki odbywa się na Wyspach Owczych, które jest uważane na jedno z najbezpieczniejszych miejsc na świecie. Jednak pewnego dnia dochodzi do zaginięcia dziewczyny. Cała społeczność angażuje się w poszukiwania. Dochodzenie przejmuje duńska policja w osobie Katrine Ellegaard, która do pomocy angażuje jednego z mieszkańców Hallbjørna Olsena.

Musiała poznać tę zamkniętą społeczność, bo to właśnie w niej tkwiły odpowiedzi, których poszukiwała.

Im więcej czasu trwa dochodzenie tym więcej tajemnic tej zamkniętej społeczności wychodzi na jaw. Jednak nie wszyscy są tacy święci jakby się wydawało. Katrine dodatkowo musi się mierzyć z niechęcią mieszkańców oraz policjantów ze względu na pochodzenie. Tym bardziej sprawa jest coraz trudniejsza, a do tego dochodzi jeszcze zaginięcie kolejnej nastolatki.  

Sprawcą przestępstwa rzadko był ktoś spoza rodziny, nawet jeśli była to rodzina tylko w cudzysłowie.
Nie czytałam dużo książek, w których akcja dzieje się w Skandynawii, więc trochę nie była przyzwyczajona do tych nazw. Trochę przeszkadzało mi w nich to, że nie umiałam ich poprawnie przeczytać, ale to chyba normalne. Akcja książki trzymała cały czas w napięciu i było kilka ciekawych zwrotów akcji. Natomiast zakończenie mocno mnie zaskoczyło. 

Moja ocena to 7 na 10.


 

Komentarze

  1. Ja już trochę przeczytałam książek, których akcja dzieje się w Skandynawii. Książki tego autora mnie nie interesują.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz