Michał Biarda "Królik w lunaparku"



Królik w lunaparku

Michał Biarda

Wydawnictwo: Michał Biarda

Data wydania: 27.11.2019

Kategoria: fantastyka, fantasy, science fiction

Cykl: Królik w lunaparku

Ilość stron: 282

Książka trafiła do mnie za pośrednictwem book tour zorganizowanego przez zaczytana_panna.

W książce mamy przedstawione historie trojga bohaterów, którzy do pewnego wydarzenia nie mają ze sobą nic wspólnego. Pierwszym z nich jest Paweł, który szczyci się super pamięcią. Jednak pewnego dnia ulega wypadkowi i jego zmysły zaczynają szaleć. Do tego ma dziwne sny, których nie potrafi wyjaśnić. Drugim bohaterem jest Kaśka, młoda dziewczyna, która dowiedziała się, że jest śmiertelnie chora. Postanawia czas, który jej pozostał wykorzystać na nowe życie. Zmienia sposób ubierania i zaczyna imprezować. Ku jej zdumieniu bratnią duszę znajduje w najbardziej popularnej dziewczynie z klasy.

Zastanawialiście się kiedyś, jak to jest poznać datę własnej śmierci? (...)

Ja nie myślałam o tym aż do pewnego pięknego popołudnia, kiedy tę datę poznałam.

Trzecim bohaterem jest taksówkarz Zbyszek, który nałóg alkoholowy zamienił na nałóg jeżdżenia za kółkiem. Ulega on wypadkowi i spędza kilka tygodni w szpitalu. Po wyjściu na czacie poznaje młodą kobietę i postanawia się z nią spotkać. Jak się okazuje łączy ich coś więcej niż tylko Robert De Niro. 

W książce mamy poruszone trudne tematy alkoholizmu, rozpadu rodziny czy nowotworu. Wszystkie historie łączą się dzięki tytułowemu królikowi tworząc bardzo spójną całość. Książkę czytało się dobrze i szybko. Bardzo jestem ciekawa drugiej części i z pewnością po nią sięgnę. 

Moja ocena to 7 na 10. 


Komentarze