Cynthia Hand "Dziewczyna z zaświatów"



Dziewczyna z zaświatów

Cynthia Hand

Wydawnictwo: Finebooks

Data wydania: 9.11.2018

Kategoria: literatura młodzieżowa

Ilość stron: 416

Książkę udało mi się zakupić na Targach Dobrej Książki we Wrocławiu.

Główną bohaterką książki jest Holly, która w pewne Boże Narodzenie zostaje nawiedzona przez trzy duchy, które starają się pokazać jej kim się stała. Niestety nie udaje im się jej przekonać do zmiany nastawienia i Holly umiera. W ten sposób trafia do Projektu Scrooge, w którym pracuje jako Duch Wigilijnej Przeszłości od pięciu lat. 

Łatwo uniknąć losu złego człowieka, kiedy zawsze ma się pod nosem szarlotkę z lodami. Ale nam podano zgniłe jabłko. Moim zdaniem to bardzo niesprawiedliwe.

W projekcie co roku zostaje wybrana jedna osoba, nad którą przez rok pracuje cały zespół, aby w noc wigilijną go nawiedzić i przedstawić mu jego życie, aby mógł się zmienić. W większości wypadków im się udaje, ale nie zawsze. Tym razem pracują nad siedemnastolatkiem, dla którego po śmierci ojca liczą się tylko pieniądze. Holly wbrew zakazowi postanawia bliżej poznać ich tegorocznego Scrooge,a myśląc, że inni nic nie wiedzą o jej poczynaniach, ale czy na pewno?

Chciałam zatrzymać czas, Pragnęłam, żeby to była miłość, taja jak w filmach. Bo chyba właśnie tak czuł się zakochany człowiek. Serce było mi jak szalone i czułam się tak, jakby coś ściskało mi klatkę piersiową. Jego twarz wydawała mi się najpiękniejsza na świecie. A jego uśmiech mnie uskrzydla.

Powieść Cynthii Hand nawiązuje do "Opowieści wigilijnej" Charlesa Dickensa. Sama nie czytałam tej pozycji, ale dużo o niej słyszałam. Może uda mi się kiedyś po nią sięgnąć. Mówi ona o bardzo ważnych rzeczach między innymi o egoizmie oraz kulcie pieniądza. Projekt Scrooge ma bardzo ważne zadanie dlatego praca nad każdą osoba trwa aż rok. Pozycja akurat na zbliżające się święta Bożego Narodzenia. Polecam :)

Moja ocena to 7 na 10.


Komentarze

Prześlij komentarz