Tomasz Duszyński "Glatz"



Glatz

Tomasz Duszyński

Wydawnictwo: Sine Que Non

Data wydania: 24.04.2019

Kategoria: kryminał, sensacja, thriller

Cykl: Glatz (tom 1)

Ilość stron: 408

Książka trafiła do mnie za pośrednictwem book tour zorganizowanego przez Zaczytany świat Moni.

Głównym bohaterem książki jest Wilhelm Klein, który na polecenie zwierzchników z Berlina zostaje wysłany do Kłodzka, aby zająć się sprawą morderstwa. Klein nie zdobywa sobie przychylności głównego komendanta, dodatkowo do zespołu wybiera sobie dwóch dobrych podkomendnych, którzy nie są doceniani w swoim mieści. 

Profesor po raz pierwszy w życiu przeklął swą fotograficzną pamięć. Zdał sobie sprawę, że nie wyrzuci już z głowy trupiobladej postaci, każdy jej szczegół pozostanie z nim nie tylko, ale i na jawie.

Sprawa komplikuje się z każdym kolejnym dniem ze względu na pojawianie się kolejnych ofiar. Na pierwszy rzut oka ofiar nic nie łączy, a groźba kolejnych morderstw wisi cały czas nad policjantami. Intuicja Kleina jest godna podziwu, ale skrywa on również tajemnicę, która może być powiązana z morderstwami. Czy sprawa zostanie pomyślnie rozwiązana? Tego możecie przekonać się sięgając po książkę. 

Muszę przyznać, że książka mnie nie porwała. Było w niej coś co nie do końca mi się podobało. Choć myślę, że dla wielbicieli kryminałów retro będzie ona nie lada gratką. Może akurat ten tym kryminału nie jest dla mnie. Jednak sądzę, że z samej ciekawości również sięgnę po część drugą.

Moja ocena to 6 na 10.


Komentarze