Monika Jagodzińska "Wiara, nadzieja, miłość"

 


Wiara, nadzieja, miłość

Monika Jagodzińska

Wydawnictwo: Psychoskok

Kategoria: literatura młodzieżowa

Ilość stron: 120


Książkę otrzymałam od samej autorki za co bardzo dziękuję.

Bohaterką książki jest Diana, którą spotykamy w ostatniej klasie gimnazjum. Diana jest raczej samotniczką i szarą myszką, ma tylko najlepszą przyjaciółkę Jowitę. Krępują ją nadmiarowe kilogramy i głównie przez to nie wierzy w siebie. 

Po raz pierwszy poczułam szansę na zaakceptowanie siebie. Po raz pierwszy zobaczyłam jasny płomień. Płomień nadziei. Już nie mogłam się doczekać efektów. Byłam zdeterminowana jak nigdy wcześniej.

Diana podejmuje decyzję o zmianie trybu życia i żywienia. Bardzo w tym wspiera ją mama i Jowita. Na początku wszystko idzie bardzo dobrze. Niestety po jakimś czasie Diana nie widzi już efektów i zaczyna coraz drastyczniej podchodzić do swojego odchudzania. W ogóle nie dostrzega złych efektów tego stanu co doprowadza niemalże do tragedii. Czy Diana odzyska swoje życie i zacznie wierzyć w siebie?

Ona chciała żyć - nie pozwolono jej.

Ja - zabijam się sama. A przecież tego tak naprawdę nie chciałam.

Zacisnęłam pięści. Może jeszcze nie jest za późno.

Książa skierowana jest głównie do młodych dziewczyn, ale myślę, że rodzice też powinni ją przeczytać. Dianie bardzo łatwo jest ukrywać pewne rzeczy co prowadzi niemalże do tragedii. Mimo, że ma koło siebie osoby, które się o nią martwią i kochają zatraca się w swoim celu. Niestety bardzo często pomoc przychodzi za późno. Książka z bardzo ważnym przesłaniem dla wszystkich. Książka daje również wskazówki, że warto żyć i że zmiany nie zawsze muszą być złe.

Moja ocena to 8 na 10.



Komentarze