Błażej Baraniak " Maciek szuka znikniętej Ani"



Maciek szuka znikniętej Ani
Błażej Baraniak
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie Białe Pióro
Kategoria: bajki
Data wydania: 01.02.2020
Ilość stron: 260

Książka zawędrowała do mnie poprzez book tour zorganizowany przez PasjoMatka & spółka.

Maciek wraz z siostrą i rodzicami przeprowadzają się do domu swojego dziadka. Przez pewien czas rodzice dzieciaków zostają jeszcze w mieście, żeby pozałatwiać wszystkie sprawy. Dziadek postanawia zdradzić Maćkowi swoją wielką tajemnicę związaną z domem, a mianowicie że mieszka w nim również rodzina Ptinuli, czyli takich małych ludzików. Do tego wszystkiego odkrywają, że Ania siostra Maćka została zniknięta.

Ja, szczerze mówiąc, o niczym innym nie byłem w stanie myśleć, jak tylko o czarodziejskim zmniejszeniu się. Jakoś w ogóle nie przyszło mi do głowy, że to może być niebezpieczne. Cieszyłem się, że przeżyję przygodę, która raczej na co dzień nie przydarza się innym chłopcom w moim wieku.
Tak zaczynają się przygody Maćka. On wraz ze swoim wujkiem Oskarem zostają zmniejszeni do wielkości Ptinuli i przenoszą się do ich świata.Okazuje się, że to Maciek będzie głównodowodzącym wyprawy poszukiwawczej. Jego przygody czasami są straszne, ale z pewnością bardzo ciekawe.

Książka przeznaczona dla młodszych czytelników. Myślę, że może się ona bardzo podobać mamy w niej dużo ciekawych przygód. Do tego przenosimy się do fantastycznego świata Ptinuli, gdzie poznajemy różne stworzenia. 

Gorąco polecam dla dzieci, rodziców i dziadków.

Moja ocena to 8 na 10.
 

Komentarze