Monika Sawicka "Kolorowych snów"




Kolorowych snów
Monika Sawicka
Wydawnictwo: Czwarta strona
Data wydania: 19.06.2019
Kategoria: literatura obyczajowa
Ilość stron: 320

Książkę miałam przyjemność przeczytać za posrednictwem book tour zorganizowanego przez Zaczytana Ewelka.

Książka opowiada historię Natalii, która zachorowała na białaczkę. Jej historię poznajemy z perspektywy kilku osób w tym jej samej. Z książki dowiadujemy się jaka była Natalia jako dziecko jak poznała swoją największą pasję czyli taniec. Niestety w momencie rozpoczęcia swojego dorosłego życia dowiaduje się, że jest chora i musi położyć się do szpitala. 
Świat, który należał d mnie, a ja należałam do niego. To było takie oczywiste, takie pewne, że jestem tu i będę.
Poznajemy cały proces leczenie z różnych perspektyw. Ból rodziców patrzących na swoje cierpiące dziecko jest niemalże namacalny. Pierwszy przeszczep był bardzo traumatyczny, więc gdy Natalia dowiaduje się, że został on odrzucony i musi przejść to wszystko jeszcze raz po prostu ucieka. Jednak postanawia podjąć tą nierówną walkę. 
Mały człowiek czerpie z dużego człowieka: rodzica, opiekuna, przyjaciela. Czego się od niego nauczy, co dostanie, to odda później innym.
Książka jest bardzo poruszająca i przyznaję, że nie raz pociekły mi łzy przy jej czytaniu. Książka opowiada prawdziwą historię, ale nie wszystkie fakty w książce są autentyczne. Nie mniej Natalia może być wzorem dla niejednej osoby, bo pomimo bardzo ciężkiej choroby zawsze myślała o innych i próbowała im pomóc jak tylko mogła. Cierpienie jej rodziców jest tak wielkie, że omalże nie rozstają się, ale na szczęście dzięki wielkiej miłości udaje im się przezwyciężyć tą najtrudniejszą z prób.

Książkę bardzo polecam. Czyta się ją szybko ale trzeba się przygotować na dużo emocji.

Moja ocena to 8 na 10.
 

Komentarze