Daniel Kołodziejczyk "Wyjść z ukrycia"


Wyjść z ukrycia
Daniel Kołodziejczyk
Data wydania: 02.04.2020
Kategoria: pamiętnik, autobiografia, biografia
Ilość stron: 151

Z książką spotkałam się na FB, a potem udało mi się wygrać ją w konkursie. 

Książka jest napisana w formie pamiętnika i opisuje przeżycia autora od dzieciństwa do dnia obecnego. Głównym tematem książki jest ukazanie zmagania się z samym sobą jak wyjść z ukrycia i wyjawić swoją największą tajemnicę dotyczącą własnej orientacji seksualnej.
W okresie dorastania czułem przymus bycia takim, jakim chcieliby mnie widzieć inni.
Książka jest bardzo emocjonalna. Mamy w niej opisane bardzo ciężkie dzieciństwo, które odbiło się na dorosłym życiu bohatera. Musiał on się zmierzyć z wieloma traumami i przezwyciężyć największy lęk - jak rodzina i najbliższe otoczenie zareaguje na to, że jest homoseksualistą.  

W pewnych momentach było mi bardzo ciężko czytać tą książkę przeżywając wszystko razem z autorem wiedząc, że to wszystko wydarzyło się naprawdę w jego życiu. Sądzę, że książka może pomóc nie jednej osobie zmagającej się z tymi problemami. Wśród znajomych mam osoby homoseksualne i dobrze pamiętam co przeżywały gdy w końcu postanowiły o sobie powiedzieć prawdę. W żadnym wypadku nie było to łatwe, ale na szczęście zawsze spotykały się z pozytywnymi emocjami. 

Mamy tutaj również wątek terapii i jej słuszności. Sama również przez pewien czas chodziłam na terapię i podjęcie tej decyzji było bardzo trudne. Oczywiście tak samo jak autor nie poszłam na nią od razu mimo namów przyjaciół, którzy widzieli, że jest ze mną źle. Sam potrzebujący musi podjąć decyzję o rozpoczęciu terapii, wtedy jest ona najskuteczniejsza. 

Ocenę tej książki pozostawiam Wam. Myślę, że warto po nią sięgnąć, aby się przekonać z czym muszą się borykać ludzie. Mnie osobiście jeszcze bardzo poruszyło to jak dzieciństwo wpływa na życie dorosłych ludzi oraz jak nawet nie świadomie powielamy schematy.

Komentarze

Prześlij komentarz