Danielle L. Jensen "Królestwo mostu"


Królestwo mostu
Danielle L. Jensen
Wydawnictwo: Galeria książki
Data wydania: 15.01.2020
Tytuł oryginału: The Bridge Kingdom
Cykl: Królestwo mostu (tom 1)
Ilość stron: 400

Książka zainteresowała mnie z opisu i postanowiłam po nią sięgnąć.

Głównymi bohaterami książki są Lara oraz Aren. Aren jest królem Królestwa mostu inaczej zwanego Ithicaną. Lara natomiast jest jedną w dwunastu córek króla Silasa, który pragnie zdobyć most dla siebie. Lara od małego jest szkolona na szpiega, który ma zdobyć zaufanie Arena i jego największą tajemnicę. Z czasem Lara poznaje ludność Ithicany oraz jej króla i zdaje sobie sprawę, że nie wszystko wygląda tak jak jej przedstawiano.
Jedno królestwo do ocalenia. Jedno królestwo do zniszczenia.
Książka jest napisana z perspektywy Lary i Arena, co pozwala ich bardziej poznać i zrozumieć. Widzimy dwie tak różne osoby, które walczą o tą samą sprawę, czyli o przetrwanie swojego ludu, w bardzo różny sposób. Widzimy lęki Lary, które próbuje okiełznać co wiele ją kosztuje, ale daje oczekiwane efekty. Mamy tutaj również rodzącą się miłość między dwojgiem ludzi, którzy z początku nie darzą się nawet zaufaniem, ale z czasem i to się pojawia.
Wszystkie opisy, które słyszała w czasie szkolenia, bledły w porównaniu z rzeczywistością. To nie był byle jaki most. to był Most - na całym świecie nie istniało nic, co mogło się z nim równać.
Książkę czyta się dobrze. Mamy w niej ciekawe opisy samego mostu oraz wysp na których jest postawiony, są one nieodłączoną częścią powieści. Dzięki nim możemy poznać ludzi tam mieszkających i zrozumieć ich ciężką walkę o przetrwanie jaką staczają rok rocznie z naturą i ludzkimi napaściami. 

Z wielką chęcią sięgnę po drugi tom cyklu, ponieważ zakończenie dało bardzo obiecującą zapowiedz co może dziać się dalej. To była moja pierwsza przygoda z książką tej autorki i bardzo się cieszę, że się nie zawiodłam. Polecam szczególnie dla wielbicieli fantastyki. 

Moja ocena to 8 na 10.

Książka zgłoszona do Olimpiady Czytelniczej 2020. 

Za książkę dziękuję portalowi - www.czytampierwszy.pl

Komentarze

  1. Tytuł może spodobać się mojej młodzieży, chętnie wchodzą w takie klimaty czytelnicze. Podejrzewam, że i ja się na nią skuszę, tak abyśmy mogli wymieniać się wrażeniami z odbytej przygody. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam wszystkie książki tej autorki, ale za żadną się jeszcze nie zabrałam. Jednak mam w planach to zmienić ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Na początku w ogóle nie rozważałam przeczytania tej książki, ale po upływie czasom od jej premiery i recenzjach nabrałam na nią ochoty.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam tę książkę w planach i nie mogę się doczekać lektury :D

    OdpowiedzUsuń
  5. No i niestety nie jest to moja bajka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Troszeczkę zraziłam się do autorki ze wzgedu na jej poprzednią trylogię, ale raczej dam jej drugą szansę i po tę pozycję siegnę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam tę książkę za sobą i – choć nie jest pozbawiona wad – przyjemnie spędziłam z nią czas. Czekam na kontynuację, bo ciekawi mnie, jak autorka rozegra dalszy rozwój spraw. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam i mega mi się podobała, czytałam ja z zapartym tchem

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz