Katarzyna Bonda "Maszyna do pisania. Kurs kreatywnego pisania"



Maszyna do pisania. Kurs kreatywnego pisania
Katarzyna Bonda
Wydawnictwo: Muza
Data wydania: 04.02.2015
Kategoria: poradniki
Ilość stron: 320

Książkę kupiłam jakiś czas temu z ciekawości. Kiedyś próbowałam coś pisać, ale później brakło czasu i moja historia gdzieś tam czeka. Nie wiem czy do niej wrócę, życie pokaże.

Książka jest podzielona na 10 części. Główne z nich to opowieść, bohater, świat przedstawiony, fabuła i narracja. W każdej z nich mamy podsumowanie najważniejszych kwestii i ćwiczenia do wykonania. Książka jest napisana bardzo łatwym i przyjemnym językiem i w taki sposób jakby autorka zwracała się bezpośrednio do nas co dodaje jej charakteru rozmowy. Myślę, że każdy kto myśli o pisaniu znajdzie tam ciekawe wskazówki. Oczywiście jak sama autorka pisze wcale nie trzeba się do nich stosować, ale można wziąć pod uwagę. 
Zanim bowiem zostaniesz artystą, musisz być doskonałym rzemieślnikiem. Nie odwrotnie!
Autorka przedstawia również 51 książek, które wywarły na nią wielki wpływ i poleca je do przeczytania. Wśród nich mamy pozycje obowiązkowe dla każdego pisarza jak i takie których genialna konstrukcja może posłużyć do nauki.

Książkę czyta się dobrze i szybko. Autorka pisze o swoich własnych doświadczeniach, więc tym bardziej jest wartościowa. Polecam dla osób myślących o pisaniu, ale również dla tych którzy już piszą.

Moja ocena to 7 na 10.

Książka zgłoszona do Olimpiady Czytelniczej 2020 oraz wyzwania Abecadło z pieca spadło. 


Komentarze

  1. Mój przyjęcie uwielbia jej książki fabularne. O tej jeszcze mi nie opowiadał.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz