Alicja Sinicka "Stażystka"


Stażystka
Alicja Sinicka
Wydawnictwo: Wydawnictwo Kobiece
Data wydania: 29.01.2020
Kategoria: kryminał, sensacja, thriller
Ilość stron: 432

Po książkę sięgnęłam z ciekawości, miała dobre opinie a do tego akcja dzieje się w miastach, w których przebywam codziennie.


Główną bohaterką jest Klaudia, młoda dziewczyna, która szuka swojego miejsca na ziemi. Znajduje intratne ogłoszenie o pracę na stanowisku Stażystki i postanawia spróbować. Mimo spóźnienia na rozmowę kwalifikacyjną dostaje tą prace. Praca wydaje się być spełnieniem jej marzeń dobra pensja, przyjazna atmosfera, przystojny szef. Ze względu na prace Klaudia musi się przeprowadzić i wynajmuje pokój u starszej pani, aby zaoszczędzić jak najwięcej pieniędzy na założenie wymarzonego interesu z koleżanką.
Wraca do mnie widok samotnej niewidomej uderzającej białą laską o chodnik. To w lewo, to w prawo, chwiejnie kroczącej przez życie. Nachodzi mnie refleksja, że moja droga wygląda podobnie. Oto znalazłam się w obcym mieście, w którym nie znam nikogo.
Szef Klaudii jest przystojnym oraz pociągającym mężczyzną i coraz częściej zaczyna adorować swoją podwładną, która nie jest obojętna na jego wdzięki. Niestety w jej życiu zaczynają się dziać niewyjaśnione rzeczy. Przeszłość zaczyna dawać o sobie znać. 
Żadna nie ma z nim szans. Wytacza wielkie działa. Inteligencję, poczucie humoru, wrodzony urok osobisty i wreszcie pieniądze. 
Książka jest napisana w narracji pierwszoosobowej z perspektywy Klaudii oraz Ewy, żony szefa Klaudii. Tym samym poznajemy uczucia każdej z osobna jak patrzą na rozwijającą się zażyłość pomiędzy Klaudią a jej szefem. Ewa wie o planowanym romansie swojego męża i chciałaby temu przeszkodzić, ale nie jest w stanie. Relację między Ewą i jej mężem są bardo złożone i trudne. Z każdym kolejnym rozdziałem dowiadujemy się czegoś nowego. Klaudia też ma za sobą bardzo trudną przeszłość od której chce się uwolnić.
Ostatnio jednak utwierdzam się w przekonaniu, że od problemów nie da się uciec. Ciągną się za ludźmi jak ogony, ich nagłe odcięcie zawsze grozi zakażeniem, niebezpieczna infekcją, która może zaszkodzić organizmowi jeszcze bardziej.
Książkę czyta się bardzo dobrze i szybko. Mamy w niej ciekawe połączenie kilku gatunków takich jak romans, sensacja i thriller. Dodatkowo trudne relacje małżeńskie, które są ukrywane przez światem w zaciszu domu. Dodatkowo możemy zobaczyć jak ciężkie dzieciństwo wpływa na relacje międzyludzkie oraz nieumiejętność stworzenia normalnego związku w życiu dorosłym. 
Myślę, że książka może się spodobać wielu osobom. Serdecznie polecam :)

Moja ocena to 9 na 10.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję portalowi Czytam Pierwszy -  www.czytampierwszy.pl.

Książka zgłoszona do Olimpiay Czytelniczek 2020.

Komentarze

  1. Czytałam Oczy wilka i W jego oczach i bardzo polubiłam styl autorki, tę książkę bardzo chcę przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  2. Relacje małżeństwie potrafią nieźle się skomplikować już i bez romansów, ale tutaj mamy klasyczny zabieg. Wszystko się pewnie obija o relacje miedzy tymi trzema bohaterami. Może być dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chcę tę książkę przeczytać, bo w koło ją wszyscy polecają. Jestem ciekawa czy jest, aż tak dobra.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam książki tej autorki ale wiem, że to nie mój styl ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Powieść wydaje się naprawdę ciekawa, choć przyznam, że z góry skreślam bohaterki, które świadomie wplątują się w romans z żonatym mężczyzną.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz