Jacek Galiński " Kółko się Pani urwało"


Kółko się Pani urwało
Jacek Galiński
Wydawnictwo: W.A.B.
Data wydania: 03.04.2019
Kategoria: kryminał, sensacja, thriller
Cykl: Zofia Wilkońska (tom 1)
Ilość stron: 304


Książkę udało mi się zdobyć na zeszłorocznych Targach książki we Wrocławiu.

Bohaterką książki jest starsza Pani, Zofia Wilkońska, która mieszka sama w starej kamienicy. Pewnego dnia po powrocie z zakupów zastaje swoje mieszkanie w totalnym chaosie. Oczywiście powiadamia o tym fakcie policję, ale sama również szuka poszlak, które mogłyby doprowadzić do sprawcy. Następnie dzięki swoim domysłom pakuje się w jeszcze większe kłopoty.
Kto jak kto, ale ja jestem dobra w rozwiązywaniu zagadek. To jest kwestia czasu, aż połączę fakty i wywnioskuję, w jakim celu dopuszczono się tego nikczemnego występku. 
Po wizycie dwóch eleganckich Panów u Pani Zofii sprawa zaczyna się komplikować i  okazuje się, że włamanie to tylko przykrywka do czegoś większego.
Dużo rzeczy się zmienia. Znacznie więcej, niż mi się wydawało. Zaczęłam dostrzegać, że nie nadążam za zmianami.(...) W którymś momencie - zapewne umknął on mojej uwagi - przestałam być pełnoprawnym uczestnikiem życia i stałam się przeszkodą, problemem, wrogiem.
Muszę przyznać, że Pani Zofia może zajść za skórę. Jej niektóre pomysły doprowadzić mogą do zawrotów głowy. Czasami aż kręciła głową jak można było wpaść na taki pomysł. Nie wątpliwie jest to osoba bardzo odważna, choć nie zawsze mądrze. Pani Zofia może budzić bardzo wiele emocji, bo trudno ją jednoznacznie ocenić.

Książkę czytało się dobrze i szybko. Dużo zaskakujących zwrotów akcji, a pomysły głównej bohaterki niejednego mogą zaskoczyć. Bardzo jestem ciekawa co Pani Zofia wymyśli w kolejnej części jej przygód. 
 
Moja ocena to 8 na 10.

Książka zgłoszona do wyzwania czytelniczego Abecadło z pieca spadło... oraz Olimpiada Czytelnicza 2020.

Komentarze

  1. Przymierzam się od jakiegoś czasu do przeczytania tej książki. Fajnie, że ci się spodobała.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachęcona recenzjami tej książki kupiłam ją ostatnio na wyprzedaży w Biedronce. Po Twojej recenzji nie mogę się doczekać, kiedy w końcu się do niej zabiorę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz