Joanna Jax "Milczenie aniołów. Prawda zapisana w popiołach"


Milczenie aniołów. Prawda zapisana w popiołach. Tom 1
Joanna Jax
Wydawnictwo: Videograf
Data wydania: 24.09.2019
Kategoria: powieść historyczna

Książka opisuje dalsze losy bohaterów cyklu "Zemsta i przebaczenie" autorki. Cykl ten bardzo mi się podobał dlatego z wielką ciekawością sięgnęłam po tą pozycję.

Akcja książki dzieje się w latach 1956 - 1958. Autorka opisuje jak bohaterowie radzą sobie w kilka lat po wojnie, a nie jest to łatwe wbrew pozorom. Alicja ułożyła sobie życie w Anglii i przebywa tam z mężem i dziećmi. Mały Mateusz jest już dorosłym mężczyzną i postanawia poznać swoje korzenie i wyjeżdża do Izraela. 
Miał świadomość, iż poszukiwanie prawdziwej rodziny, z której ocalała, jak się okazało, jedynie siostra, mogły sprawić Alicji przykrość. Mogła pomyśleć, że jest złą matką, ale Mateuszowi chodziło tylko o poznanie swojej przeszłości. Losu rodziny, która zginęła w Holocauście. 
Hanka mieszka w Warszawie wraz z Igorem i dziećmi. Nadia jest już prawie dorosła i przechodzi swoje pierwsze nie szczęśliwe zauroczenie mężczyzną. Karolek syn nieżyjącego brata Hanki mieszka z nimi i na nieszczęście dla wszystkich wygląda na to że wdał się w ojca. W książce poznajemy również innych bohaterów ciekawych i nietuzinkowych.
 Wróciła do domu i poszła do pokoju matki.
- Mamo, gdybyś chciala kogoś zauroczyć, to co byś mu zaśpiewała?
Hanka popatrzyła badawczo na Nadię, ale nie skomentowała jej pytania. Uśmiechnęła się i powiedziała:
- Ja zaśpiewałam Uliczkę w Barcelonie.
- I udało się?
- Chyba tak. Igor kochał mnie przez całe swoje dorosłe życie.
Książkę czyta się szybko i z wypiekami na twarzy, aby jak najszybciej poznać dalsze losy bohaterów. Już w zapowiedziach są dwa kolejne tomy, których nie mogę się już doczekać. Polecam szczególnie dla osób, które już znają twórczość autorki.

Moja ocena to 10 na 10.

A Wy już czytaliście tą książkę albo macie ją w planach? 

Za możliwość przeczytania książki dziękuję portalowi Czytam pierwszy - https://czytampierwszy.pl/pl/

Komentarze

  1. Książki Joanny Jax mam w planach. Czytelnicy chwalą, więc myślę, że mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachęcająca recenzja. Książek p. Jax jeszcze nie próbowałam, ale wszystko przede mną;) Teraz raczej czasu nie znajdę, ale w styczniu może uda się przeczytać.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz