Franciszek J. Klimek "Najpiękniejsze wiersze o psach"


Najpiękniejsze wiersze o psach
Franciszek J. Klimek
Wydawnictwo: Fundacja Kultury i Sztuki Europejskiej "Ars Longa"
Data wydania: 11.11.2016
Kategoria: poezja 
Ilustracje: Uliana Lynda

Na książkę trafiłam na targach zoologicznych i postanowiłam się z nią zapoznać. Nigdy nie przepadałam za poezją, ale skoro głównymi bohaterami są psy to stwierdziłam, czemu nie.

W książce mamy piękne wiersze, w których głównymi bohaterami są psy małe, duże, rasowe i nie rasowe. Niektóre wiersze rozśmieszają, inne zaś skłaniają do refleksji, a kolejne powodują napływanie łez do oczu. Książka również ma piękne ilustracje. Sama Dorota Sumińska poleca wiersze w niej zapisane. Dostępna jest również książka z wierszami o kotach, więc także kociarze mogą zachwycać się wierszami o swoich pupilach.

Poniżej przytaczam jeden z wierszy: 

"Na smyczy"

Podsłuchałem przypadkiem
dwóch piesków rozmowę,
choć nie wiem jakim cudem
rozumiem psią mowę.

Omawiały bieżące
różne wydarzenia,
a jeden spytał kumpla 
jakie ma marzenia.

Spodziewałem się czegoś
takiego mniej - więcej,
że marzy o kiełbasie
lub kości cielęcej,

a ty odpowiedź była
dziwna moim zdaniem
bo zaczął odpowiadać 
o spacerach z panem.

- Lubię - mówił - wychodzić
z panem wieczorami.
Chodzą też piękne suczki
z ładnymi paniami,

i wtedy z moich marzeń,
to jedno się liczy:
ażebym to ja pana
prowadził na smyczy.

To tylko jeden z wierszy, który mnie ujął za serce. Po więcej trzeba już sięgnąć do książki. Myślę, że każda psiolubna osoba zakocha się w twórczości autora.
 
Moja ocena to 10 na 10.


Komentarze

Prześlij komentarz